Mittwoch, 21. Mai 2014

Mayali - üzümlü paskalya ekmegi

Almanyada paskayla bayraminda olmazsa olmazlardan bu lezetli ekmegi bende yapiyorum ama sirf paskalyada degil sürekli tabiki :) tadi cok lezetli oldugu icin sizlerle paylasmak istedim.Misafirlerinize farkli tatlar sunmak isteyenler kesinlikle denemeliler.

Hamurun icin:
1 yas maya ve 1/2 paket kuru maya
125 ml süt
120g Seker
500g un
2 yumurta
1/2 Tatli kasigi tuz
2 paket vanilya tozu/sekeri
100g (oda sicakligi) margarin
ve istege göre kuru üzüm 

Yapilisi
Ilk önce mayalarimizi ve 1 yemek kasigi sekerimizi 4 Yemek kasigi ilik sütde eritiyoruz ve unumuzun üzerine ilave edip hafif cok az un üzerine serperek üzerini kapatip sicak bir yerde 25 dakika bekleriyoruz. (Mayamiz kabarmis olmali) 25 dakika sonra geri kalan ilik sütümüzü,sekerimizi,yumurtalari,vanilya sekerimizi, margarinimizi ve kuru üzümlerimizi ilave edip hamurumuz güzel biri kivama gelene kadar yoguruyoruz. Üzerini yine kapatip sicak bir yerde 45 dakika bekletiyoruz kabarmasi icin ( firini yogururken isitin ve hemen kapatin ve hamurumuzu sicak firinda bekletirsek daha cabuk ve güzel kabariyor) Hamurumuz kabardikdan sonra onlari istedigimiz gibi örerek sekillendirebiliriz. Üzerinede bir yumurtayla fircalayinki güzelce kizarsin. Istediginiz gibi üzerini süslüyebilirsiniz.Ben genelde badem ve almanyadan getirdigim kaya tuzuna benzeyen seker taneleri ile süslüyorum. Kuru üzüm sevmeyenler üzümleri olmadanya yapabilirler.Ben sahsen tatlimsi bir hamur oldugu icin üzümlü cok seviyorum ama yapinca bir üzümlü birde üzümsüz yapiyorum. 






Afiyet olsun....



Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Yorumlariniz icin tskler :)